RYGSMERTER

Har du ondt i ryggen? Så er du én ud af en million danskere, der har haft rygsmerter inden for de seneste 14 dage.

 

HVORFOR VIRKER AFSPÆNDING

Skelettet, og leddene mellem knoglerne, ville ikke være til noget uden alle de bløde dele.
Det er muskler, sener og bindevæv, der holder sammen på det hele, og gør, at vi kan bevæge os.

En bevægelse i ryggen, forplanter sig fra opad og nedad i rygsøjlen, når den fungerer optimalt. Muskelspændinger, låsninger i leddene samt dårlige vanestillinger, kan forhindre den i det.
Behandlingen og øvelser for ryggen, løsner dine spændinger i ryggen og  skaber frihed i leddene.

 

RYGSMERTER

Dine smerter svarer til én eller flere af følgende beskrivelser:

  • myoser i ryggen
  • smerter under skulderblad
  • giver smerter når du trækker vejret
  • føles som en låsning i ryggen
  • føles som snurren i ryggen
  • føles som stivhed i ryggen

ÅRSAGER TIL, AT DU FÅR ONDT:

  • dårlig holdning
  • dårlige arbejdsstillinger
  • spændinger i muskler og bindevæv
  • forskydninger i ryggens led (facetled)
  • forskydninger i ribbenenes led
  • arvæv
  • for lidt motion
  • slid og andre degenerative forandringer i rygsøjlen

DERFOR FÅR DU ONDT

Der foregår et meget fint samarbejde mellem musklerne. De henholdsvis spænder og slipper på hver side af rygsøjlen, når vi bevæger os.

Ubalancer får nerverne til at sende konstante signaler til musklerne om at spænde.
Herved opstår kronisk spænding i musklerne.
Det bevirker nedsat blodgennemstrømning, som giver ømhed.
Det bevirker tryk på nerver, som kan give deciderede smerter og spænding i flere muskler.

Kort sagt er dominoeffekten startet.

Hjælp til bedre holdning

Med nogle enkle virkemidler, vil du med det samme kunne mærke, hvordan du kan aflaste ryggen.

Øvelser

Du skal arbejde med smidighed og afspænding før egentlig rygtræning.

Jeg kan, efter ønske, sammensætte et program med rygøvelser til dig, som du kan lave hjemme.

Træn din holdning – kursus

Har du brug for en grundig gennemgang af øvelser, der styrker din holdning, kan du se nærmere på dette kursus: Træn din holdning
D
u får tilsendt links til øvelserne på video samt opfølgning efter hver undervisningsgang.

Ja tak til nyheder og nærvær fra Klinik for Afspænding

Jeg skriver mig op, og glæder mig til straks, at teste mit nærvær med Karins simple metode.

Psst! Du får desuden øvelser, der på simpel vis forbedrer dit nærvær – og dermed dine relationer, din effektivitet, din søvn og … og … og …

Jeg er indforstået med, at Karin sender mig nyheder om sine behandlinger og kurser og inspiration til øvelser i hverdagen.

 

Navn:
E-mail:

Mine tider i klinikken

Mandag og onsdag
kl.: 12.50, 14.10 og 15.30

Tirsdag, torsdag og fredag
kl.: 8.10, 9.30, 10.50, 12.50 og 14.10
BOOK SELV DIN TID:
Klik her og gå til siden book behandling
Ring til mig, hvis tiderne ikke passer dig,
så finder vi ud af det.
Tel: 61 41 95 93

Kærlig hilsen Karin